Το να δημιουργείς είναι να σκέφτεσαι πιο έντονα. Ρεβερντί Π.

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023

Google Docs

Διαδικτυακά εργαλεία (λογισμικά) συνεργατικής γραφής

 Συνεργατική Γραφή (Collaborative Writing)
Ως συνεργατική γραφή (Collaborative writing) ορίζεται (Haring-Smith, 1994) η πράξη κατά την οποία περισσότερα από ένα άτομο συμβάλλουν στη δημιουργία ενός κειμένου, έτσι ώστε η «συν-ευθύνη» δημιουργίας του να καθίσταται ουσιαστική. Με την ανάπτυξη και την εξέλιξη των δικτύων υπολογιστών σε απευθείας σύνδεση η συνεργατική γραφή καθίσταται δυνατή, ακόμη και όταν οι μαθητές δεν μπορούν να βρίσκονται σε μια τάξη, με φυσική παρουσία.

 Google Docs (https://www.google.com/docs/about/)

Η διαδικτυακή εφαρμογή Google Docs (Έγγραφα Google) αποτελεί ένα διαδικτυακό εργαλείο που βοηθά τους μαθητές/χρήστες να εργαστούν σε ένα συνεργατικό περιβάλλον μάθησης.
 Σύμφωνα με την Oxnevad (2013), η ανταλλαγή εγγράφων και σχολίων πάνω σε ένα κείμενο που δημιουργείται ταυτόχρονα και από κοινού, παρέχει στους εμπλεκόμενους την ευκαιρία να λάβουν άμεση ανατροφοδότηση
Κατά το χρόνο που εργάζονται μαζί, οι μαθητές παράγουν σε απευθείας σύνδεση πρωτογενές υλικό που αντανακλά  ό, τι έχουν μάθει και μέσω αυτού αναδεικνύονται οι συνδέσεις ανάμεσα στην προγενέστερη γνώση τους, το μαθησιακό αντικείμενο και τις προσωπικές τους εμπειρίες.
Από τη στιγμή που το Google Έγγραφο είναι αποθηκευμένο στο διαδίκτυο, οι μαθητές/χρήστες μπορούν να εργάζονται πάνω στο κείμενο από το σχολείο, από το σπίτι, από οποιονδήποτε ηλεκτρονικό υπολογιστή με σύνδεση στο Internet ή ακόμη και από το έξυπνο κινητό τους (SmartPhone)
 
Επίσης, με τη χρήση της συγκεκριμένης εφαρμογής είναι πιο πιθανό να επανεξετάσουν τη δουλειά τους, ειδικά αν ξέρουν ότι κάποιος άλλος θα τη σχολιάσει άμεσα. Για να εισαγάγουν ένα «σχόλιο», οι μαθητές/χρήστες απλώς επισημαίνουν κάποιο τμήμα στο σώμα του εγγράφου και το σχόλιο θα εμφανιστεί στη δεξιά πλευρά της σελίδας. Τα «σχόλια» είναι έξυπνα και εξαφανίζονται όταν το κείμενο έχει λάβει την τελική του εκδοχή από τον συντάκτη/δημιουργό του, επομένως οι μαθητές/χρήστες αποκτούν μια αίσθηση ολοκλήρωσης καθώς εργάζονται ακολουθώντας μια διαδρομή υιοθετώντας ή απορρίπτοντας τις προτάσεις των συνομηλίκων τους. 
 
Επιπλέον, το Google Έγγραφο παρέχει υποστήριξη για συνεργασία σε πραγματικό χρόνο και έτσι οι μαθητές και οι καθηγητές μπορούν να έχουν μια εικονική μίνι-διάσκεψη για το έργο που βρίσκεται μπροστά τους από οποιοδήποτε γεωγραφικό σημείο και αν βρίσκεται ο καθένας και με την προϋπόθεση ότι η χρονική στιγμή είναι κατάλληλη.

Η εκπαιδευτική αξιοποίηση των Google Docs (Εγγράφων Google) 

Το Google Έγραφο ένα ισχυρό πρόγραμμα που μπορεί να διευκολύνει τη συνεργατική συγγραφή στα γλωσσικά μαθήματα:
- με την ανταλλαγή εγγράφων και τη διατήρησή τους σε απευθείας σύνδεση (online), οι μαθητές μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτά ανά πάσα στιγμή,
- ένας εκπαιδευτικός θα μπορούσε να δημοσιεύσει ένα κείμενο, γεμάτο (σκόπιμα) με λάθη, για να το διορθώσουν οι μαθητές,
- οι μαθητές μπορούν εύκολα να διαπιστώσουν τη ρευστότητα του ψηφιακού κειμένου, γιατί το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα θέασης της πορείας επεξεργασίας ενός (ψηφιακού) κειμένου,
- μια άλλη επιλογή είναι η αφήγηση με τη μορφή της αλυσίδας (βλ. πιο πάνω τη διαδοχική γραφή), όπου ο εκπαιδευτικός ξεκινά μια ιστορία και κάθε μαθητής συμβάλλει σε αυτήν με τη σειρά του,
- τέλος, αυτό το εργαλείο είναι χρήσιμο, γενικότερα, σε έργα που απαιτούν ομαδική δουλειά, γιατί επιτρέπει στα άτομα να εργαστούν για ένα κοινό έργο χωρίς τους περιορισμούς που συχνά επιβάλλονται από την παραδοσιακή πρόσωπο με πρόσωπο επαφή (π.χ. φυσική παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικού στη σχολική αίθουσα διδασκαλίας).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου