Το να δημιουργείς είναι να σκέφτεσαι πιο έντονα. Ρεβερντί Π.

Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013

ΝΑ ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ! Γ. ΙΩΑΝΝΟΥ


Γ. Ιωάννου, «Να ‘σαι καλά δάσκαλε»

 Γ. ΙΩΑΝΝΟΥ






Ακούστε το κείμενο «Να σαι καλά δάσκαλε» σεανάγνωση Γ. Βαλτινού.

  


  • ΤΕΧΝΙΚΗ:
      α’ πρόσωπη αφήγηση  
    Ο αφηγητής συμμετέχει ως ήρωας στην ιστορία.(αφηγητής έφηβος, ώριμος αφηγητής)
  • Εστιάζει τα γεγονότα μέσα από την προοπτική του παρελθόντος.
  •   Απευθύνεται νοερά σε β’ πρόσωπο στον παλιό του καθηγητή και μιλάει με την προοπτική του παρόντος.
  • Στοχαστική διάθεση, μοιάζει να απευθύνεται σε έναν υποθετικό συνομιλητή.
  •  Περιγραφή συναισθημάτων. 
  •  Αναδρομική αφήγηση με γραμμική πορεία και αφηγηματικά κενά που επιταχύνουν την αφήγηση.



ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ: αφήγηση, περιγραφές, σχόλια του αφηγητή, διάλογοι.


ΓΛΩΣΣΑ: απλή, δημοτική με λέξεις της καθημερινότητας.


ΥΦΟΣ: ζωντανό και παραστατικό στην περιγραφή της σχολικής τάξης μελαγχολικό και στοχαστικό όταν ο αφηγητής εξομολογείται την εμπειρία του.


ΤΟΝΟΣ: ειρωνικός και με δόση μελαγχολίας.


ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ: παρομοιώσεις, μεταφορές, επαναλήψεις, ασύνδετα σχήματα εικόνες (λιτότητα γενικά στα εκφραστικά μέσα).



ΙΔΕΕΣ – ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ:


  • Προβάλλεται ο σημαντικός ρόλος του εκπαιδευτικού στην ανάδειξη του λαϊκού πολιτισμού και κάθε αξίας που συντελεί στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και στην αισθητική τους καλλιέργεια.
  • Ο αστικός τρόπος ζωής, η στροφή από τη συλλογική ζωή στην προβολή του ατομικού συμφέροντος και η εισβολή ξένων προτύπων ζωής οδήγησαν στην περιφρόνηση του λαϊκού πολιτισμού και στην ισοπέδωση ιδεών και αξιών.


ΑΦΗΓΗΤΗΣ: ομοδιηγητικός όταν συμμετέχει ο ίδιος στα γεγονότα, ετεροδιηγητικός όταν αφηγείται την πονηριά του συμμαθητή του.
Παρακολουθήστε τα δύο παρακάτω σύντομα αποσπάσματα από την ταινία Ο κύκλος των χαμένων ποιητών (Dead Poets Society):
Ο φιλόλογος Τζων Κήτιγκ (Robin Williams) εμπνέει τους μαθητές του και τους μαθαίνει τι σημαίνει ποίηση.


Τι σας κάνει εντύπωση από τη μέθοδό του, τη στάση του απέναντι στους μαθητές του; Τι παρατηρείτε στα μάτια των μαθητών

 


Πως η προσωπικότητα και οι  μέθοδοι διδασκαλίας  ενός καθηγητή μπορούν να επηρεάσουν την προσωπικότητα και το μέλλον των εφήβων; 


«Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΠΟΥ ΑΦΗΝΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ» 
(γαλλικός τίτλος le maitre qui laissait les enfants rever).
Ο Φρενέ ήταν ένας από αυτούς τους ανθρώπους-καθηγητές που άλλαξαν το σχολείο, αλλά κυρίως τον τρόπο σκέψης των μαθητών του. Εισήγαγε την τυπογραφία στο σχολείο, δεν εφήρμοσε ποτέ ως τιμωρία το ξύλο, και δεν προήγαγε ποτέ την στείρα γνώση. Όπως συμβαίνει πάντα με αυτούς τους μοναδικούς ανθρώπους, έγινε και ο ίδιος το »μήλο της έριδος». Γονείς και καθηγητές τον ήθελαν εκτός σχολείου με την δικαιολογία ότι δεν είναι πραγματικός δάσκαλος, την ίδια στιγμή που οι μαθητές του »ερωτεύτηκαν»για πρώτη φορά το σχολείο και την μόρφωση.


Δύο διαφορετικοι τρόποι διδασκαλίας




https://storybird.com/books/-5462/?token=5fpc7kc4y8

   «Πώς θα θέλαμε να είναι το σχολείο;»
 
«Ο



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου